söndag 6 december 2009

alright! Lucka 5 och 6 i ett prydligt paket då :)

Det har vart helg, det har vart äventyr,
det var vart demoskrivande,
vilket tyvärr har betytt att ni som ivrigt läst "julkalendern"
fått hållits på halster. Sorry 'bout that, men den som väntar på nåt gott...

5.12
Vad hände igår då?
Sov till närmare 13, satt vid datorn och ugglade,
småstädade lite, mappade faktiskt in papper
för en gångs skull (darn!).

Fixade kyckling och ris till middag, blev trött efteråt.
"Skulle bara vila", kanske skriva lite. Anyway, slängde mig på sängen
med katt och mobil, slöt ögonen and the rest is history.
Vaknade vid 22 och trodde jag såg fel när jag kollade klockan.
Kollade en gång till och flög upp som ett skott.

Vete sjutton om det behövs sägas att jag inte gjorde så mycket mer
vettigt den kvällen. Det blev dock sent i säng inatt.
Ca 4.30 finsk tid slocknade lyset i detta hus.


6.12
Och redan 8.00 tändes denna kims gråblå ögon för första gången.
Hjärnan bedömde dock (mycket klokt) att det var för tidigt.
Andra försöket blev inte mycket bättre. 12.30 stod uret på.

Annars har det varit en väldigt lugn dag.
Tvättat lite, lekt ihop tre demos till nyårsprojektet,
annars bara legat på sofflocket.

Hoppeligen håller jag inte på blir sjuk.
Känner mig frossig när detta skrivs,
men en varm dusch borde råda bot på detta.
Ny lucka imorgon. Måndag, arbete, dislike :)

Snart är det lucia, men var är snön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Add A Comment