söndag 6 september 2009

känslor från i förrgår kväll, part 2

Andra delen då...

Nåja, all bad things come to an end, som tur är.
Fick bilen parkerad och i samma stund kom det
ett meddelande från fina Malin som undrade
var denna vilsna öbo befann sig.

Svarade med att jag snart var där,
undrade för ett ögonblick var jag egentligen var
och fann mig själv stirrande rakt in i R:et
i Clarions fasadskylt. "Är snart där" var det...

Det skall erkännas att jag närapå flög baklänges
redan när jag kom innanför dörrarna.
Shit, vad snyggt!
Hade tänkt ta bilder på utvägen,
men mobilen hade minnet fullt.

Okej, det kanske blev nån enstaka bild för mycket
på Tilly & co, men vad göra?
"Kill your darlings", visst, men inte hela tiden.
Då blir det tråkigt i längden.
Dessutom, vem vet när detta händer nästa gång?

Apropå bilder, de kommer upp på bloggen,
överföring är på gång...

Annars gick proceduren ungefär såhär:
Uppför trappan till baren, går in lite lagom lugnt
bland alla glada afterwork-människor,
någon hejar, jag hejar tillbaks.

Plötsligt ser man en bekant svart silhuett
som plötsligt ropar "HEEEJ!. kommer springande
emot en något förvånad Kim och ger honom en kram.
Vad göra? Krama tillbaks, säga hej och prata bort en stund :)

Slogs med en gång av hur jordnära hon är,
kanske har skrivit om det förut efter någon pratstund på facebook,
men att hon skulle ta sig tid även i verkligheten och dessutom
under ett penibelt ljudproblem, det är i mina ögon oerhört proffsigt.

För mig hade ett hej fått mig att falla pladask.
allt annat var bara en mycket underbar bonus,
nåt som platsar i kategorin "detta händer bara inte"

Tänkte även jag skulle lägga upp låttitlar från giget,
tillsammans med egna kommentarer.
Var tyvärr för upptagen med att försöka att inte rodna,
eller tokflina för det.

Kom dock på några i efterhand.
Kan också ha att göra med att det var väldigt mycket nytt,
som inte hade hörts tidigare :-)

Kommer dock lägga upp dem imorgon efter jobbet, om inte på lunchen.
Det beror på. En liten cliffhanger med andra ord.
Take care everybody,

tack så jättemycket till M&M, samt världens goaste Tilly.
Tack även till Maddie som gav mig tak över huvet för natten.

/Kimmen som fortfarande försöker landa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Add A Comment