tisdag 8 september 2009

och när man ändå är på gång...lite TillyCovers också.

Det blev lite covers också, fyra av dem tänkte jag bjuda på...
vet dock inte om det var alla, det kanske blev fler,
men i mina öron lät allt så himla bra.
Anyway, here we go.

Use Somebody (Kings Of Leon)
Skön låt redan i originalutförande.
I Tillys version vrids den ett snäpp åt det ännu skönare hållet.
Passar som handen i handsken med andra ord.

Unchain My Heart (Joe Cocker)
Okej, egentligen är detta en låt med mycket jävlaranamma i,
men när Tilly tar sig an den låter den otroligt mjuk och sårbar.
Kan man önska sig en duett mellan Tilly och en kille här?
Skört möter hårt, en otroligt vacker tanke,
och enligt mig, en skön kombination.

Personal Jesus (Johnny Cash)
Även Cash gjorde ju en cover på denna,
arrangemanget med en akustisk gitarr passar dock även fint för Tilly.
Denna låten fick mig faktiskt att vilja sjunga med,
istället blev det ett av kvällens "blown off the chair"-moment.

Poker Face (Lady GaGa)
En låt som faktiskt beskriver Tilly, i mina ögon.
"Can't read my poker face", bara för denna kim att svara
"She's got me like nobody".
Enough said.
Passar finfint i akustisk skrud.


Well well, det var coversarna det.
Dags att kolla i bildgalleriet om man hittar något
som inte är alltför suddigt eller pixligt.

Good things come to those who wait
Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Add A Comment