fredag 16 oktober 2009

mina idolfunderingar

Okej, här kommer mina synpunkter om kvällens startfält.

Calle (Bad)
Hmm..kunde vart mer show, mer pipa, inte lätt detdär dock.
MJ's musik hör till de svårare att toppa.

Camilla (Human Nature)
Fin ballad, framförd på ett otroligt stämningsfullt sätt.
Thank you very much.

Reza (The Way You Make Me Feel)
Reza, you know me off my feet.
Great moves, great vox. Cool performance.
Thumbs up.

Mariette (I Want You Back)
Ingen Michael, men vad gör det
när hon gör låten till sin egen? Tack för att du är med i idol

Eddie (They Don't Care About Us)
Michael passar eddie som handen i den vita handsken,
grym attityd, skitfin sång, simply amazing.

Tove (Will You Be There)
Denna låt får mig rörd, full av känslor.
Toves version gör inget undantag.
Svår att sjunga och Tove spelar ett högt spel.

Niklas ((Black Or White)
Påminner om Robin B från förra året
(och det är inget dåligt betyg),
skitbra,

Rabih (You Are Not Alone)
Skön ballad, underbar röst, time for Rabih to shine.
Juryn undrade om Michael inkarnerat sig i Rabih ikväll,
jag undrar detsamma.

Erika (Beat It)
Wow, watch out, there's a new girl in town,
and she's more pissed-off than a furious bull!
Inte nån Nicegirl här inte.

Erik (Thriller)
Skön version av skön låt,
tillsammans med Eriks pipa är det en riktigt bra kombination


Såå, de som får duellera skulle enligt mig vara Calle och Tove.
Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Add A Comment