måndag 26 oktober 2009

ny vecka...

...nya möjligheter, nya bekymmer,
nya problem, nya lösningar, you name it.

Denna helgen har helt enkelt varit fantastisk på många sätt,
deta fast man bara varit hemmavid, helt amazing.
Många skratt och leenden, kul personer man skrivit med,
återupptäckt vänskap, aningen röd om öronen emellanåt,
listan kan göras längre.

Vad händer denna vecka?
Många beslut väntar,
både jobbrelaterade och på det privata planet.

Som det ser ut nu så jobbar jag alltså
sista veckan på mitt nuvarande jobb,
men tro inte jag hänger läpp
och tittar tillbaks ännu,
det gör vi först på fredag isåfall.

Just nu siktar jag bara på att göra detta till ännu en bra vecka,
med positivitet, glädje och hopp om att det skall rulla på lika fint
som det gjort hittills.

På det privata planet väntar en hel del beslut för framtiden,
skall sätta mig ner och fundera på om det är värt
att börja på nya projekt, eller om det blir uppskjutet
till nästa år. Inte för att inspirationen tryter, å nej,
men på grund av en retfull mobiltelefon,
så har merparten av det arbete som skulle släppas lös på textbloggen
försvunnit ut i ovissheten.

Det handlar dessutom även om såpass seriösa projekt,
att jag inte vill stressa och därmed riskera att få iväg nåt
som låter halvdant, utan faktiskt låta det ta den tid det behöver,
ta det i ett lugnt tempo helt enkelt.
Det meddelar jag mer om imorgon dock.

Vad återstår då?
Lägga in en räkning som skall dras imorgon,
sedan lutar det mot sängen.
Höres mer imorgon.

Tjing, gonatt, sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Add A Comment